3.5 C
Neamţ
duminică, 16 noiembrie, 2025

Un strop de civilizație înainte de Paște: drumul spre Izvorul Alb și Secu în reparații

Direcția Silvică Neamț intervine pe drumul forestier ce leagă Barajul Bicaz de satele Izvorul Alb și Secu. Peste 350 de tone de material deja au fost montate

ULTIMA ORĂ

Conducerea Prefecturii Neamț a anunțat astăzi, 14 aprilie a.c., că au început lucrările pentru refacerea drumului care leagă Barajul Bicaz de satele Izvoru Alb și Secu. Deși în prezent cei 20 km de drum forestier nu au fost încă trecuți în patrimoniul UAT Bicaz, Direcția Silvică Neamț a preluat responsabilitatea întreținerii acestuia.

Scopul? Accesul riveranilor la servicii vitale: medicale, bancare, aprovizionare și intervenții de urgență.

„Astăzi, la momentul în care vorbim, sunt lucrări în desfășurare acolo. Au fost dislocate utilaje de către Direcția Silvică Neamț. Până ieri erau deja montate pe zona de rulare peste 350 de tone de piatră sau alte minerale necesare pentru bunătățirea drumului respectiv. Utilajele lucrează acolo pentru a-i scoate pe oamenii din noroi.

Am convenit cu domnul director Gherghel ca după finalizarea acestor lucrări să mai facem o vizită în teren și să vedem cum s-a adus acel drum la stadiul de drum practicabil. Vorbim de drumul dintre Secu – Izvoru Alb și ieșirea spre Axial.

Cu privire la regimul juridic al acelui drum sunt chestiuni care cumva se bat cap în cap, ca să folosesc un termen mai puțin academic”, a precizat prefectul Adrian Bourceanu.

Încurcături juridice: cine e, de fapt, stăpânul drumului?

Chiar dacă lucrările avansează, statutul juridic al drumului este neclar. Din verificările făcute de Prefectura Neamț, rezultă că există hotărâri de guvern care ar plasa drumul în jurisdicția orașului Bicaz, în timp ce Direcția Silvică îl are trecut în evidențe ca mijloc fix.

„Urmează să lămurim această chestiune în perioada imediat următoare, însă până o facem, așa cum au promis domnul director Gherghel și Direcția Silvică, vor face acele lucrări necesare pentru a duce drumul la un stadiu circulabil”, a adăugat prefectul.

Tonajul – elefantul din cameră

Un alt punct fierbinte este problema tonajului camioanelor care transportă masă lemnoasă. Localnicii spun că drumurile, podețele și podurile s-au degradat din cauza vehiculelor supraîncărcate, în ciuda restricției de 20 de tone. Mai grav, nu există suficiente controale în zonă.

„Clar că toate problemele provin de la depășirea gabaritului permis pe un asemenea sector de drum față de situația concretă a drumului. A doua zi, după vizita în teren, am avut o discuție cu domnul director Gherghel și cu domnul inginer Gârbea, cu domnul primar de la Bicaz și, fără a lua o hotărâre, am avut o discuție de principiu cu privire la această chestiune a tonajului ansamblurilor care transportă materialul lemnos, însă s-ar putea ca în scurt timp această discuție să nu mai aibă obiect.”

Soluție în lucru: un nou drum pentru camioanele cu lemn?

Autoritățile iau în calcul construirea unui drum separat pentru transportul masei lemnoase, ce va aparține ocolului silvic privat. Astfel, drumul care duce la Izvorul Alb și Secu ar putea fi protejat de traficul greu.

„Sectorul dintre Secu, Izvorul Alb și ieșirea pe Axial este un sector de interes pentru ocolul silvic privat, însă, din informațiile pe care le am, acel ocol silvic privat urmărește să-și facă un alt drum de acces pentru exploatarea masei lemnoase. Și atunci ar rămâne ca obiect al transportului de masă lemnoasă, cu destinația asta doar sectorul barajul Bicaz-Secu, al celor de la Direcția Silvică.”

Un drum care aduce speranță, în Săptămâna Mare

Până ce autoritățile vor reuși să iasă din labirintul birocratic, locuitorii din Izvoru Alb și Secu se bucură de semne ale normalității, chiar în Săptămâna Mare.

Drumul se repară. Oamenii scapă de noroaie. Acum. Pe moment.

Vine Învierea și cu un strop de speranță.

Articole similare

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

[timed_slider]
spot_img

CONDOLEANȚE

RECENTE

You cannot copy content of this page

error: Content is protected !!